Ford Transit Connect met laagste verbruik in zijn klasse en hoger laadvermogen nog aantrekkelijker

19-11-2020

Ford Transit Connect met geavanceerde EcoBlue-dieselmotor nog aantrekkelijker door laagste brandstofverbruik in zijn klasse, groter laadvermogen en mogelijkheid om plantaardige olie als brandstof te gebruiken. Hoger maximaal toelaatbaar totaalgewicht (GVM) van 2.501 kg, waardoor laadvermogen toeneemt tot 982 kg1. Ford heeft Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) goedgekeurd voor gebruik als brandstof in alle versies van de 1.5-liter EcoBlue-dieselmotor in de Transit Connect. Uitgebreide Transit Connect-gamma nu leverbaar in heel Europa, inclusief Limited-uitvoering

Ford heeft de Transit Connect verder verbeterd. Deze lichte bedrijfsauto heeft nu bijna een ton laadvermogen én laat het laagste verbruik in zijn klasse zien. Daardoor zijn de gebruikskosten lager, evenals de CO2-emissie. De Transit Connect heeft nu een GVM van 2.501 kg, zodat het laadvermogen is toegenomen tot 982 kg. De gebruiker kan dus nu nog zwaardere ladingen vervoeren.


Ford Transit Connect

De 1.5-liter EcoBlue-dieselmotor is nu goedgekeurd voor het gebruik van EN590-gespecificeerde diesel HVO en/of blauwe diesel. Deze brandstoffen bevatten biologische restproducten uit de voedingsindustrie. Het gebruik hiervan draagt bij aan de vermindering van CO2­-emissie. Met name grotere ondernemingen kunnen hiermee de emissies van hun wagenpark verder beperken.

De Transit Connect is al populair bij wagenparkbeheerders. De nieuwste verbeteringen maken hem nog aantrekkelijker”, zegt Hans Schep, general manager Commercial Vehicles bij Ford Europa. “Emissies en brandstofkosten zijn lager terwijl het laadvermogen is toegenomen. Daarmee helpen we bedrijven méér vracht te vervoeren zonder dat dat ten koste gaat van de efficiency.


Efficiency én laadvermogen geoptimaliseerd

Er is geen andere lichte bedrijfsauto in dit segment met een lager brandstofverbruik dan de Transit Connect. Daarmee helpt Ford ondernemers te besparen op gebruikskosten en hun CO2-emissie te beperken. De populairste Transit Connect, de L1 Trend, verbruikt slechts 5,1 l/100 km met een CO2-emissie van 134 g/km (WLTP testprocedure)2. Fords geavanceerde 1.5-liter EcoBlue-dieselmotor is er met een vermogen van 55, 74 of 88 kW (75, 100 of 120 pk). De banden met lage rolweerstand optimaliseren de efficiency.

Ford speelt met meer laadvermogen in op de vraag van veel gebruikers. Het laadvermogen van 982 kg is 79 kg1 meer dan bij de voorganger in de versie met hoog laadvermogen. Geoptimaliseerde wiel-bandenconfiguraties en het schrappen van de optie van de dubbele passagiersstoel, hebben bijgedragen aan de verhoging van het laadvermogen. De dubbele passagiersstoel blijft overigens wel optioneel leverbaar voor versies met een lager GVM.


Ford Transit Connect


Klanten voor wie het GVM van 2.501 kg en het laadvermogen van 982 kg essentieel zijn, kunnen uit het gamma aandrijflijnen kiezen voor 1.5-liter EcoBlue-dieselmotoren met vermogens van 74 en 88 kW (100 en 120 pk) gekoppeld aan een handmatig bediende zesversnellingsbak of een achttrapsautomaat.


Limited-uitvoering

Ford introduceert ook de extra rijk uitgevoerde Limited-uitvoering. Die is voorzien van een stijlvol interieur met een hoogwaardige uitrusting voor klanten die een exclusievere bedrijfsauto wensen.

De nieuwe Limited-uitvoering van de Transit Connect is voorzien van kenmerkende designelementen, zoals lichtmetalen 16-inch wielen in Sparkle Silver en buitenspiegels, deurgrepen en zijpanelen in carrosseriekleur. De bestuurder zit op een verwarmbare stoel en de verlichting en ruitenwissers zijn automatisch zodat lange ritten comfortabeler en minder inspannend zijn.

 Deel dit bericht



Ford Transit Connect



# # #

1 Brutowaarde. Maximum laadvermogen is afhankelijk van de uitvoering van de auto en van aanwezige accessoires. Kijk op het label op de deurstijl voor het laadvermogen van de specifieke auto. Voorlopige cijfers in afwachting van definitieve type goedkeuring.

2 Het vermelde brandstof- en energieverbruik, de CO2-uitstoot en elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van de Europese richtlijn (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatst gewijzigd. Light Duty Vehicle-typegoedkeuring volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) heeft brandstof-/energieverbruik en CO2 -emissie-informatie voor New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP vervangt de NEDC eind 2020 volledig. De toegepaste standaardtestprocedures maken vergelijking tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten mogelijk. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.

Nieuws

Nieuws

Laatste nieuws