Ford en Argo AI beginnen deze maand aan vierde generatie test voor zelfrijdende voertuigen

29-10-2020

Fords nieuwe generatie testvoertuigen legt de basis voor onze zelfrijdende business. Deze nieuwe systemen zijn ontwikkeld om commercialisering te ondersteunen ter voorbereiding op het uitrollen van zelfrijdende auto's. Deze updates zijn onder andere hogere resolutie camera’s, betere sensoren, accu’s en een verbeterd schoonmaaksysteem voor de sensoren.

Een zelfrijdende dienst lanceren is complex. Veel verschillende aspecten moeten samenkomen om een betrouwbare en schaalbare zelfrijdende service te creëren voor klanten en in steden waar de zelfrijdende voertuigen zullen gaan rijden. Bij Ford hebben we een doordachte aanpak om deze aspecten samen te brengen en zo de toekomst van zelfrijdende voertuigen mogelijk te maken.


Maak kennis met de vierde generatie zelfrijdende testvoertuigen

De vierde generatie zelfrijdende testvoertuigen van Ford en Argo AI, die deze maand worden gelanceerd, zijn gebouwd op het Kuga Hybrid-platform en zijn voorzien van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van detectie- en computertechnologie. De Kuga Hybrid is ook de architectuur en het platform dat we hebben gekozen om onze service voor autonome voertuigen op online te brengen.


Wat dit betekent voor onze zelfrijdende service

De systemen die we inbouwen in onze nieuwste testvoertuigen zijn 'lanceringsintentie' in termen van de componenten die volgens ons nodig zullen zijn om commercialisering te ondersteunen. Dit betekent dat met een goed gedefinieerde architectuur en platform in de Escape Hybrid, ons team de komende jaren continu de prestaties kan testen en verfijnen om ons beter voor te bereiden op de lancering. Alles wat we tijdens het gebruik ervan leren, kan rechtstreeks naar onze zelfrijdende service worden overgebracht zodra klanten hiervan gebruik beginnen te maken.


Ford zelfrijdende auto in samenwerking met ARGO AI

Hier is een glimp van de technische vooruitgang die u bij de nieuwe voertuigen zult zien.


Zin krijgen voor de weg

We hebben onze detectiesuite geüpgrade met nog geavanceerdere LiDAR, camera's met een hogere resolutie en meer capabele radarsensoren.

  • Gloednieuwe LiDAR voor lange afstanden met hogere resolutie, 128-bundeldetectie om een gezichtsveld van 360 graden te bieden.
  • De toevoeging van nieuwe near-field-camera's en LiDAR voor korte afstanden - vooruitkijkend en naar de zijkant van het voertuig, terwijl een andere is opgenomen in een naar achteren gericht detectiesuite die bijhoudt wat er achter het voertuig gebeurt.
  • Tezamen helpen deze systemen om vaste en bewegende objecten te detecteren aan alle kanten van de Kuga, waardoor een dodehoekgordijn ontstaat en dingen zoals een passerende auto of een fietser op een nabijgelegen fietspad worden gedetecteerd.


Batterijvermogen dat echt levert

Deze sensoren en onze ultramoderne computersystemen worden aangedreven door de verhoogde elektrificatiemogelijkheden van de Kuga Hybrid.

  • De Kuga Hybrid zorgt voor verbeterde integratie en wordt ondersteund door een vloeistofgekoeld batterijontwerp die onder de vloer ligt.
  • We hebben de hoogspanningsbatterij van de Kuga Hybrid aangepast met extra batterijcellen, waardoor het totale batterijvermogen dat nodig is voor het zelfrijdende systeem wordt ondersteund en het benzineverbruik wordt verminderd.


Aandacht voor gedetailleerde sensorreiniging

In het afgelopen jaar heeft ons team het sensorreinigingssysteem verfijnd dat we hebben ontwikkeld op basis van tests op de weg met onze vorige generatie testvoertuigen. Onze sensoren vrijhouden van regen, vuil, puin en zelfs insecten is erg belangrijk om ervoor te zorgen dat onze voertuigen de wereld om hen heen beter kunnen “zien” in diverse uitdagende omstandigheden.

  • Het team heeft verborgen reinigingskamers met geforceerde lucht ontwikkeld die de cameralenzen en LiDAR-sensoren omringen om ervoor te zorgen dat hun gezichtsveld helder is en tegelijkertijd een reinigingsdekking van 360 graden biedt.
  • We hebben het aantal sproeikoppen en dekkingsgebieden vergroot voor een betere vloeistofreiniging en een verhoogde druk om de reinigingssnelheid te verbeteren.
  • Bovendien hebben we deze nieuwe reinigingsontwerpen ook uitgebreid naar onze toegevoegde near-field-camera's en LiDAR-sensoren.
  • Met deze verbeteringen en verbeterde hydrofobe coatings zijn onze nieuwste testvoertuigen veel beter uitgerust.


Waarom dit ertoe doet - Hoe dit de basis legt voor ons bedrijf

  • Het voertuig is slechts een onderdeel van het samenbrengen van de toekomst van autonoom rijden.
  • Met onze testvoertuig van de vierde generatie hebben we alles wat we nodig hebben van een voertuig om onze zelfrijdende service te ondersteunen.
  • Tegelijkertijd blijven we aan onze strategie voor vlootbeheer werken door deze uitbreiden, testen en versterken. Met onze klantervaring en door met Argo AI samen te werken naderen we ons doel om een toonaangevend zelfrijdend systeem op te zetten.
  • We zijn ervan overtuigd dat we op weg zijn om een veilige, betrouwbare en betaalbare service te lanceren. En we kijken ernaar uit u meer te vertellen over hoe deze service uiteindelijk zal helpen het leven van mensen te verbeteren.


Wat is de volgende stap:

Naarmate we klaar zijn voor implementatie, zullen we deze vierde generatie voertuigen geleidelijk integreren in onze testinspanningen in meerdere steden naast onze Hybrids in Austin, Detroit, Miami, Palo Alto, Pittsburgh en Washington, D.C.

Meer nieuws

Nieuws

Nieuws

Laatste nieuws